Hur kan

det vara så att när man är ledig så blir det mindre tid över till träning?? när det egentligen borde vara precis tvärtom, samma sak varje sommar och vid juletid......
kan det vara så att man blir mindre strukturerad när man inte jobbar?
Nåja, igår juldagen hade jag tänkte mig en timme på motilonscykeln följt av ett styrkepass med armhävningar, situps, utfallssteg, typ 1,5 timmes träning före det att vi åkte hem till mina föräldrar, borde ju inte vara några problem hela dagen fritt inget planerat, men ordningstställande av julklappar, bygga lego, fixa med foto osv, gjorde att dagen bara sprang iväg, och av den planerade träningen blev det, nästan inget, men lyckades klämma in 30 minuter på cykeln, körde i stället på i hyfsat hårt tempo.

Idag på juldagen stod det testlopp med YIF  på schemat, så vid 11.30 samlades vi på idrottsplatsen, trodde faktiskt att det inte skulle bli något då det var halt på vägar och cykelstigar, men banan var helt ok att springa på.
Eftersom jag inte hade den ringaste aning om hur jag ligger till beträffande farten så beslöt jag mig för att sikta på 4.30 tempo, ganska sakta med tanke på säsongens resultat, men vågade inget annat p ga. dåligt med fartträning och även att hälen ännu inte är helt ok. Försöket göra mitt eget lopp och inte påverkas av hur de övriga sprang får väl säga att det lyckades hela vägen hem, när klockan ringde för sista varvet så kom jag precis i kapp de två första killarna och fick faktiskt släppa efter lite på farten för att inte springa på dem, men efter typ 150 m in på sista varvet drog de upp spurten, bestämde mig direkt för att inte följa dem och totalt i onödan påfresta kroppen, fortsatte i mitt eget tempo mot mål och klockan stannade på 41.50, utan att på något sätt känna att jag gått för fullt, ett ganska skapligt tecken, har tydligen inte tappat allt för mycket, får se på onsdag när det är dax för nyårsloppet och köra på för fullt där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback