v. 35

Måndag:
Åkte in på löplabbet efter jobbb för att hämta pulsbältet som varit i väg på reklammation, nytt skulle det bli!! Men för säkerhets skull så försökte jag på plats i butiken få "para" ihop min klocka med bandet men icke den ville inte finna bandet, vi testade med ett annat också men någon puls dök inte upp. Eftersom det var andra gången detta strulade så besämde de sig för att ge mig en ny klocka, utan att först kontakta Suunto (tilverkaren) all heder åt Löplabbet i Malmö, det var absolut inte sista gången jag handlade hos dem. Tack.

Onsdag:
Veckans första pass, har sedan i helgen varit lite seg i halsen inte direkt halsont men något har det varit och i kombination med snuva så misstänkte jag att en förkylning var i antågande och hoppade över ett par löppass, ingen förkylning har visat sig och tendenserna till förkylning har minskat, så idag fick det vara nog med löpvilan, tog den traditionella morgonrundan som blir drygt en mil, var ganska tungt på en medioker tid så något skit i kroppen är/har det iaf. Dryga 52 minuter idag vilket är knappt 5 minuter längre än för 2 veckor sedan, men å andra sidan gick jag inte på lika hårt idag.

Torsdag=intervaller
Idag skulle det verkligen visa sig om det står någon förkyling i kroppen eller ej. På schemat stod det
1000m
2000m
3000m
Alltså ganska tufft med långa intervaller men samtidigt inte lika hög ansträngning. Med tanke på att det är tävling på lördag så var planen att köra på bra på den första och sedan släppa något på nästa för att på sista försöka finna ett bra tempo i kroppen inför lördagen.
Första intervallen klarades av på 3.29 !! medan andra landade på 7.17 och den sista stannade klockan på 11.05, alltså precis som planerat, allt som allt blev det 12 km idag, nu får nog benen vila fram till på lördag då målsättning är nytt pers på milloppet i Trelleborg.

Lördag:
Trelleborg och 10 kontrollmätta km, kände mig ganska lätt i förväg, dock något tung i benen under uppvärmningen som avslutades med några stegringslopp på Östervångsstadion. Då jag kom till starten så var i princip alla andra vid startlinjen redan så jag fick göra en liten fuling och ställa mig bland de främsta och gick naturligtvis in framifrån, dock utan några större protester. Försökte hålla mitt eget tempo utan att ryckas med i något för hög hastighet. Kände ganska tidigt i loppet att jag inte skulle få något "gratis" idag, fick slita ganska hårt för att hålla planerade farten, som var tänkt. Halvvägs in i loppet började jag känna något av vätskebrist med lite frossa men det släppte igen, när banan gick neråt mot centrum igen, hade i princip ingen att hålla farten med under loppet, framför mig med ca. 20 meter fanns ett par IS Göta löpare men jag orkade inte riktigt att ta rygg för på dem. Den sista km försökte jag öka tempot något, vet inte om så egentligen var fallet men lyckads ta mig i mål på 38,55, ca. 30 sek. snabbare än förra året och nytt pers. Starten var dock flyttad tillbaka något från -07 så egentligen borde jag nog kunna räkna med ytterliggare ca. 20 sek förbättring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback