v. 33

Måndag:
Då var man igång igen, både med arbete och med träning enligt vanligt schema, detta innebär ju att det i morse var tid för dryga 10 km med för skåne hyfsat mycket inslag av backar, startade numera traditionenligt vid 5 snåret, och med OS i lurarna gick det hur lätt som helst idag, runda klarades av på 49 minuter.

Tisdag:
Samma pass som igår, men denna gång gick det av någon anledning snabbare, tryckte inte direkt på något extra men en bit under 47 minuter stannade klockan på.

Torsdag:
Intervall kväll som vanligt är om torsdagarna, eftersom det är tid för Y-stafetten på lördag så blev dagens pass något kortare än vanligt uppvärmning och nerjogg som vanligt men intervallerna ungefär hälften mot brukligt.
500 m     1.38
500 m     1.40
1000m    3.31
Nu blir det att vila till på lördag och hoppas på riktigt bra tryck i benen.

Lördag:
Tävling Y-stafetten, en halvmara i Ystad fördelad på lag om 5 personer i varje, samma sträcka för alla löpare. Vilket lag som skulle segra var i princip klart redan före start, segerlaget blev det samma som förra året och troligen så var deras sämsta tid bättre än någon annan i övriga lag, så det var att slåss om övriga pallplatser. Vi lyckades utan större problem bli andra lag i mål en placering som vi hade från första v'äxling in i mål och distansen ökade succesivt hela tiden. För min egen del hade jag som mål att gå under 16 minuter på min sträcka, detta skulle vara en förbättring om 40 sekunder jämför med föregående år och det lyckades med lite marginal, stoppade klockan på 15.40 över de ca. 4.2 km som löptes. Ganska svårt att hålla tempot uppe då jag sprang solo hela sträckan, gick ut närmare 2 minuter efter ledarlaget och ca. 30 sekunder före laget på tredje plats, en tid som utökades till ca. 2 minuter.

Söndag:
Planerat för långdistans, men känner mig lite rosslig i halsen och är rädd att det är någon förkylning på gång, så kände mig tvingad att ställa in dagens pass, inte riktigt bra med tanke på att Växjö marathon närmar sig med stormsteg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback