v. 14

Måndag:
Min vanliga morgonrunda, om möjligt något tröttare än vanligt när jag gav mig ut, förmodligen beroende på den förlorade timmen i helgen, men när jag väl kommit igång så var det en riktigt härligt, gryningsljuset hög frisk luft och inriktning på att ta det lugnt med att hålla pulsen nere och tror nog att jag slog någon form av rekord i låg puls, farten blev ju därefter men det gör inte så mycket.

Onsdag:
Intervaller, körde dem själv, betydligt svårare att hålla fart när man inte har drag hjälp eller någon som jagar på, veckans pass bestod av,
500m   1,51   vila 30 s
500m   1,46   vila 30 s
500m   1,44   vila 120 s
2500m 9,29   vila 180 s
2500 m 9,26
Plus uppvärmnning och nerjogg om totalt 5 km.

Torsdag:
Snabbdistans 5 km, benen sega efter gårdagens intervaller men fick ändå till ett bra pass, klockan stannade på 20 minuter och 30 sekunder cirka 20 s bättre än sist jag körde motsvarande runda.

Fredag:
Grymt sliten i benen idag, trots det var det tid för veckans långpass, ett underbart väder blev det under turen, solen sprack genom molnen och vinden lyckades jag få i ryggen eller så var jag i lä när den borde varit ett problem, 26 km avverkades på mycket tunga ben, nu skall det bli skönt med vilodag i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback