v. 43

Denna vecka har det inte blivit mycket att rapportera på träningsfronten. Haft lite småkänningar av förkylning hela veckan, så det i kombination med tävling på söndag har gjort att jag ställt in några pass. Men idag fredag blev det ett kortare pass för att få igång kroppen inför den stundande tävlingen i Yddinge.

Fredag:
Började med uppvärmning i 2,5 km, sedan 5*200 m intervaller för att få fart i kroppen men inte så långt för att benen skall vara hyfsat fräscha på söndag.
0,37
0,37
0,37
0,39
0,37
Jämt och behagligt.
Sedan blev det en kort distans om 2,5 km för att finna ett tempo som skall kunna fungera i tävlingen, 9 minuter och 45 sekunder blev det, får nog dra ner något på den farten för att orka hålla i 12 km.
Avslutade med 2,5 km nerjogg.

Söndag:
Tävling i underbara Bokskogen, 12 km Yddingelopp. Ett hyfsat kuperat terränglopp i underbara förutsättningar, torrt underlag och solsken. Var inför start något usäker på formen, efter en ganska strulig höst med tendenser till överträning och lite skade känningar i häl och vad till följd av detsamma. Sedan förkylningar och blodgivning som hindrat regelbunden fartträning. Men tydligen har jag fått upp en skaplig lägsta nivå detta år och siktade på att hålla 4.15 min/km, riktigt så fort gick det nu inte, det blev ett snitt på 4.21 min/km, troligen mest beroende på att jag inte hade någon riktigt bra känsla för hur fort det gick, men även i viss mån i kombination med att jag inte vågade trycka på mer, av rädsla för att gå i väggen i någon av backarna där finns.
Placering 31 av drygt 400 startande i motionsklassen.
Troligen vann vi även lagtävlingen, var dock ej kvar till prisutdelningen, men det mesta tyder på att så var fallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback