v. 47

Måndag:
Morgonbackar, blev något kortare då toabesök blev akut på slutet, så fick jag skippa sista vändan i backen. Rundan mätte idag 9,2 km och det tog runt 48 minuter.

Onsdag:
Ny morgon runda, iväg strax efter kl. 5, och mötte en annan kille som också beslutat sig att trotsa klockslaget och vara ute på en joggingtur. För min del blev det den valiga morgonrundan om 10 km. Gick hyfsat lätt idag när man väl fått upp ångan efter någon km.

Torsdag:
Idag blir det att köra dubbla pass. Först ett styrkepass nu på morgonen, 4*15 situps och armhävning avklarades, sedan 10 utfallssteg, inledde som vanligt med 100 hopprepsvarv. Kändes ganska enkelt idag. Får se hur kvällens intervall pass blir.
Intervaller på kvällena. Ett pass som närmast kan betecknas som fartlek. Uppvärmning och nerjogg om totalt 5 km.
Däremellan:
1000m   tempo   3.49.
500m     lugnt      2.59
1500m   tempo   5.37
1500m   lugnt      8.37
2500m   tempo   9.15

Lördag:
Kom igång lite senare än vanligt eftersom jag inte behövde ställa klockan då vi beslutat att hoppa över Joels bad idag, eftersom han vattkoppor inte var helt läkta ännu. Så det var nästan ljust när jag kom iväg strax efter kl. 07  i morse. Hög frisk luft och ganska pigga ben. Började med en runda på cykelstigar bort mot Backaskolan, vidare tillbaka mot Österportstorg och ut till skogen, när jag börjde på milslingan där ute stod GPS´n på 7,8 km. Underbart skönt pass, lite smolk dock när jag passerade järnvägsövergången, där hade någon i slutet på förra veckan beslutat sig för att hoppa ut....och det fanns blommor, tändaljus, minnesskrifter. Tog mig tid att stanna till och läsa, samt sända en tanke till de drabbade, trots att det inte är någon för mig känd person.
Passet blev ett par km längre vanligt, 22 km och uret stannade på 1 timme och 53 minuter.

Söndag:
Veckans sista pass fick bli ett styrkepass hemma i källaren. Inledde med 200 hopprepsvarv, sedan de vanliga situpsen och armhävningarna, idag blev det 2*20 + 2*15. Avslutade med 10 utfallssteg.
Summering av veckan blir ungefär 5,5 timmar träning, i detta ingick drygt 5 mils löpning och 2 styrkepass.
En bra vecka, nästa blir nog inte fullt lika fyllig, då det är lite tjänsteresor inplanderade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback