Österlenloppet

Inga förhoppningar alls, startade mest för att det var en kul grej, 2 killar anordnade loppet som ett skolprojekt.
Är för närvarande inne i en ganska hård träningsperiod, och benen bör inte vara överdrivet pigga. 115 startande fördelat på ungdom 1,5 km, gång 3 km och motion 6 km, skulle tro att hälften deltog i 6 km loppet. Försökte öppna i eget tempo och inte följa någon annan. Efter ett par hundra meter var det 3 killar som drog ifrån och jag beslöt att inte följa, då låg jag i täten av nästa klunga, som vi var minst 3 st i (hade ingen riktig koll bakåt). Efter 600 m går en kompis upp jämnsides och jag trodde han skulle ta över taktpinnen, men tji fick jag, han visade sig bara, sedan såg jag inte till honom mer under loppet. Den andra killen som låg bakom, fortsatte att hänga på, dock noterade jag att han hade något svårt att hänga på, dessutom noterade jag att en av killarna som dragit ifrån inledningsvis började släpa efter och detta gav mig nya krafter. Vid knappt 2 km släpper killen som jag har i släptåg och några hundra meter till så är jag i kapp framförvarande som släppt tät duon. När jag når honom ligger jag bakom/jämnsides en kort stund, mest för att visa att jag kommit i kapp, märker ganska snart att han inte försöker skaka av mig, och därför trampar jag på, och får direkt några meter, avståndet fortsätter att öka, och vid varvning syns han inte till längre, ej heller finns det en chans att nå framför varande duo, utan hela andra varvet är det bara att bevaka placeringen och försöka få en skaplig tid och göra gångarna uppmärksamma på att det komemr löpare bakifrån. Har inga problem med trötthet utan har disponerat krafterna väl och kan gå i mål på 23:06, en tid som jag är mycket nöjd med, trodde inte jag skulle ha en chans att gå under 24 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback