Dj--la bilister

Fredag 9 mars
Långdistans, 25 avklarades idag, är glad att jag överlevde passet!!
Efter dryga milen så kommer det en idiot och kör om bilar som passerar mig just då, så jag får en bil som kommer bakifrån på min väghalva, och backspegeln var nog inte mer än 2 decimeter från armen min, förbannad blir jag och utan att tänka ger jag honom fingret och nog f-n stannar han!! Naturligtvis så frågar jag hur f-n han kör, och om han inte såg mig, döm om min förvåning när jag får en utskällning för att jag gett honom fingret!!
Jag ber honom i ett nu ganska lugnt och sansad samtalston att vänligen tuta nästa gång han är på väg att köra om samtidigt som han passerar någon. Nädå det skall man inte göra för då kan man bli rädd....ja naturligtvis skall det väl inte tutas just vid passagen utan en stund dessförinnan, tyckte jag iaf, men det tyckte nog inte föraren.
Under resten av passet är det inte fler som behagar köra om samtidigt som de passerar mig bakifrån, tack och lov.
Bestämmer även mig för att räkna ev. bilar som jag i stället möter och inte försöker ta ut avstånd, alla sköter sig och går över på andra väghalvan, underbart skönt med denna respekt!
Men idioten som kom bakifrån tyckte inte att något avstånd behövdes, fy f-n för respektlösa människor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback