Swedbankloppet- Malmö - 10 km

Vid uppvärmningen så var himlens ALLA portar öppna (och så fortsatte det....i något mindre utsträckning), totalt genomblöt efter ca. 15 minuters uppvärmning. Körde lite pulshöjande ruscher inne i atleticum men hade egentligen tappat all gnista, tog en sista fusk uppvärmning med Tigerbalsam på vaderna.
Väl i startområdet så hade jag missat att det var tid från startskott till målgång som räknades, så min officiella sluttid blir nog betydligt sämre än den på min egen klocka. Startade ganska långt bak och försökte hålla mig vid sidan för att kunna springa förbi framförvarande löpare enklare. Hade satt GPS på autolap varje km och tur var väl det för markeringarna var inte rätt placerade och hade nog dragit ner modet ännu mer om man rättat sig efter dem.  Halvvägs in i loppet har jag funnit en bra rytm och behöver inte längre lägga så mycket kraft på att springa om andra löpare, där har jag runt 19.45 och inser att det är möjligt med SUB40 bara jag kan hålla framöver. Efter 7 km avverkas dryga km i parken där det är betydligt mer tungt att springa än på asfalten och löptempot bedarrar något, men när vi väl är ute från stigarna så dyker 9 km skylten upp väldigt snabbt, skulle tro att denna hamnat på rätt ställe och vips så var det dax att dra upp spurten. Har nu ganska lätt att disponera krafterna in i mål då avståndet på min GPS stämmer fullständigt och jag börjar med en långspurt, och plockar ytterliggar placeringar på upploppet, sluttid enligt min klocka 39.39. Uppmätt distans 9.99. Nytt pers på kontrollmätt bana-mycket nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback