Semester!

Ja inte händer det mycket i bloggen precis, förmodligen tidsbrist och glömska. Men nu är det iaf semester och endast lite mindre saker att fixa med hemmavid. Lite målning av uteplats, takkupor och så där, ganska skönt, de senaste 2 somrarna har ju gått i allt annat än semestertempo med byggande av förråd, uteplats, takrenovering och så. Jag har under  semestern hunnit med att springa 2 lopp, liten redogörelse kommer här:

Wallanderloppet.
Stadsloppet med start 21.00, ganska sent men det kändes bra inför loppet trots den hyfsat sena timmen.
Hängde på det tempo som drogs upp i starten men efter typ 500 meter så försökte jag finna ett lämpligare tempo som skulle hålla hela loppet. Uppför Fridhemsgatan gick det trots backen hyfsat lätt, men den sista knycken på Kristianstadsvägen var tung. Nedför mot centrum var välbehövligt och löpsteget infann sig igen. I centrum är det mycket gränder med tvära svängar och mycket skiftande tempo.
Stor del av loppet sprang jag med ca. 10 sekunders fram till framförvarande löpare och det gjorde det svårt att plocka placeringar. Målgång på 23 minuter och 26 sekunder (tror jag), detta var ca. 1 minut snabbare än förra gången jag kutade och det får man väl vara nöjd med.

Färsingaloppet
10 km väldigt kuperat och redan före start kändes det inte bra, ingen inspiration alls, och beslöt mig att inte ta ut mig i onödan, utan sprang i ett behagligt tempo, först efter 9 km släppte det och farten infann sig helt plötsligt, plockade nog 5 placeringar på den sista km mot mål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback