v. 52

Onsdag:
Första dagen med träning denna vecka, inte alls enligt planerna men efter söndagens sängliggande det varit vila som gällt ett par dagar. Idag blev det 10 km på motions slingan, mycket lugnt och behagligt tempo, det blev nog någon form av rekord i långsamhet, 56 minuter tog jag på mig, på hemvägen blev det att köpa nybakade bullar att njuta av till frukosten.

Torsdag:
Idag blir det dubbla pass, på förmiddagen ett styrkepass bestående av 200 varv med hopprepet samt 4*20 situps och armhävningar, i kväll blir det att kuta intervaller.
Dagens andra pass blev då intervaller, eller kanske mera korrekt fartlek, om totalt 8 km varav de 6 km var med högre fart. Bättre fart än förväntat på passet, det bådar gott inför nyårsloppet på måndag.

Lördag:
Långdistans 23 km, 2 timmar 7 minuter. Riktigt härligt pass idag i ett lugnt och beskedligt tempo, nu är det löpvila fram till nyårsloppet på måndag.

Söndag:
Årets sista styrkepass avklarat, blev de numera vanliga 200 varven med repet samt 4*20 situps och armhävningar, kompletterat med 20 st utfallssteg. Det skall bli spännande att se om styrekan kommer att göra någon nytta under 2008. Rent allmänt så känner jag mig starkare och mera genomtränad än på lång tid, om jag någonsin varit i samma fysiska form som detta år.
Till stor del beror det nog på ökat antal mil under 2007, samt variation på passen, har nog ökat löpmängden med ca. 20% från förra året och landar på dryga 240 mil i år. Mer om detta när jag får tid att summer året som gått och blick in i  nästa år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback