v. 51

Ny vecka nya mil och nya möjligheter

Måndag:
Tung start på veckan, mitt morgonpass idag var verkligen tungt, inget flyt i steget och otroligt jobbig löpning. De 10 km avverkades på dryga 53 minuter, kan vara helgens långpass som ännu inte lämnat kroppen helt.

Tisdag:
Nytt styrkepass, med 100 varv hopprep, 4*20 situps & armhävningar, samt 2*10 utfallssteg.

Onsdag:
Ikväll blir det intervaller och premiär för min nya "leksak" Suunto T3, skall bli spännande att testa den. Tjoho nu var den invigd och verkar att fungera bra, saknar dock någon karta att se löpvägarna på, mest för att kunna se om GPS´s har missat någonstans, kanske jag kommer på det....hur som helst idag blev det ett tufft pass om totalt 15 km, varav 10,5 km var i kvalitets träning med fartlek. Använde pulsmätaren idag och det var några år sedan jag hade en fungerade sådan, kommer upp i 200 under intervallerna, lite i högsta laget men långsammare än så borde inte intervallerna gå, får hoppas den höga pulsen beror på att jag ännu ej är helt återhämtad från blodgivandet. Ett steg framåt från förra veckans pass var att jag iaf inte kände av mjölksyran alls på samma sätt som då.
Efter passet hade vi lite säsongsavslutning med fika och snack om upplägg inför nästa säsong. Det verkar som de flesta satsar på GBG varvet på våren och en mara eller Lidingö på hösten, och träningen bör bli därefter.

Torsdag:
Funderade på om jag skulle hoppa över dagens styrkepass eftersom återhämtningstiden blev kort från onsdagens intervaller, men jag körde på som vanligt och det gick riktigt bra, känns som det är tid att öka antalet repetetioner igen. Som vanligt blev det 100 varv hopprep, 4*20 situps & armhävningar samt 2*10 utfallssteg.

Fredag:
Morgonpasset avklarat och det var ungefär som vanligt inte överdrivet tungt ej heller det där riktigt bra flytet. De 10 km avverkades på 53 minuter.

Lördag:
Långdistans, 22 km blev det drygt 2 timmar. Ganska behagligt pass i ett lugnt och skönt tempo. Sprang cykelstigar runt stan och ut till slingan i Sandskogen där jag gav mig ut på 10 km spåret för att sedan ta mig hemmåt.
Min nya GPS verkar till att vara riktigt bra, i skogen där jag nog aldrig haft full täckning med min gamla Garmin satt samtliga km markeringar på "rätt" ställe iaf enligt klockan och jag har svårt att tro att både GPS´n och skyltarna skulle ha samma distansfel....så min tolkning får bli att skyltarna sitter exakt rätt och min klocka också visade korrekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback