v. 01

Måndag - Nyårsafton
Årets sista pass - nyårsloppet knappt 5 km och det kan väl summera året ganska bra, pers med 30 sekunder, sluttid på 18 minuter och 5 sekunder, kunde nog gått något snabbare om jag inte behövt göra loppet själv förutom de första 500 m, sedan hamnade jag i "ingenmansland", distanserad av den absoluta täten och gott ingen som hotade bakifrån, öppnade första km på 3.38 för att sedan gå ner något i tempo då jag sprang själv. Mycket bra känsla i kroppen och en bra avslutning på ett mycket bra år och dessutom ett avstamp inför nästa år.

Onsdag:
Årets första pass, ett riktigt tungt sådant, 10 km på morgonkvisten men dålig känsla och ingen fart i kroppen, förmodligen en kombination av att inte vara återhämtad efter loppet i måndags, festligheter och för lite sömn.

Torsdag:
Riktigt jobbiga långa intervaller idag, ett pass på knappt 15 km, varav 8 km var i intervaller, dessa var 1 km + 3 km med 500 m lätt jogg mellan och 2 st upprepningar, med snittfart på knappt 4 minuter/km. ingen direkt lysande fart men det är ju inte nu som den optimala farten skall finnas, de passen kommer längre in på säsongen.

Fredag:
Idag var det tänkt att köra ett styrkepass hemmavid, men jag orkade inte i morse utan vände mig om en extra halvtimme innan det var tid och jobba. Efter avslutat arbete blev det en runda till badhuset med barnen för lite bad och lek, väl där så skötte de sig själva så pass att jag kunde unna mig 1500 meter i bassängen, väldigt mycket folk så det blev att simma lite kors och tvärs och förmodligen blev sträckan därför betydligt längre men framför allt tog det ganska lång tid, ca. 45 minuter men det kan naturligtvis även bero på att jag inte simmar särskilt många gånger per år.

Lördag:
Idag var det tänkt att köra långdistans - kanske upp mot 25 km fanns i tankarna, körde ut till skogen för att undvika blåsten, väl där ute så var det för mörkt för att ge sig ut på milslingan, fick bli ett par varv på 2,5 km elljus istället, kändes dock väldigt konstigt i kroppen ingen hög puls men väldigt segt, så efter 10 km avbröt jag dagens träning får se om det blir möjlighet att köra något i morgon eller helgen blir mera av viloslaget.

Söndag:
Veckans sista pass blev styrkepass, och passade på att öka antalet repetetioner denna gång, blev 200 varv med repet samt 2*25+2*20 situps & armhävningar samt 2*10 utfallssteg. Har börjat få lite känningar i vänstra hälsenan så det blev även några övningar för att försöka motvera detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback