Lundaloppet

Lördag:
Lundaloppet 10 km avverkades idag, dagens målsättning var att försöka hitta ett passande tempo för kroppen inför nästa veckas GBG varv. Loppet avklarades på ca. 42 minuter och 25 sekunder, ungefär som planerat, dock var det mycket jobbigare än jag hoppats.....varför? dåliga förberedelser, kuperat, värmen eller kanske det är så att jag överskattat min förmåga..... Som vanligt när startskottet löd så var det trängsel och det var att kuta sick-sack ett tag och det dröjde nästan 1 km innan det blev normal löpning, första km avverkades på drygt 4.50, sedan började det gå svagt uppåt under nästkommande 2 km och det blev ganska tungt.....efter det lutar det svagt utför ett par km  och dessutom är där mycket publik så då gick det betydligt lättare! halvvägs in i loppet passerade jag under 20 minuter (det skulle visa sig att det var duktigt felskytat.....) här fick jag ett litet hopp om att gå under 40 minuter vilket jag inte vågat hoppas på, dock försvann denna tro ganska snart då nästa km markering var 6 minuter bort och allt var normalt igen. Annars kändes andra varvet inte  riktigt lika tungt och när målet närmade sig drog jag upp en riktig spurt och klämde några löpare på upploppet.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback